تاثیر قرص ال دی بر رشد مو

امروزه مصرف قرص های ال دی افزایش بسیاری پیدا کرده است و زنانی که در سن بارداری قرار دارند روزانه از این قرص مصرف می‌کنند، مصرف روزانه این قرص سبب به وجود آمدن باورهایی در افراد در رابطه با عوارض یا مزایای این قرص در بین زنان شده است. برخی از باور ها وجود دارند که تاثیر مثبت قرص های ال دی بر رشد موی سر را بازگو می‌کنند و به عقیده برخی دیگر این موارد همگی شایعه است، اگر چه هیچ منبع علمی تاثیر قرص های ال دی بر رشد موی سر را تایید نکرده با این در ادامه با بررسی تاثیر قرص های ال دی باما همراه باشید.

قرص ال دی چیست ؟

قرص ال دی یک نوع قرص ضد بارداری است که به طور وسیعی امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد و در جهان شناخته‌ شده است. این قرص در بدن زنان تغییرات هورمونی استروژن و پروژسترون ایجاد کرده و به این طریق از تخمک‌گذاری و آزاد شدن تخمک از تخمدان ممانعت می‌کند و از بارداری جلوگیری به عمل می‌آورد. قرص ال دی نسبت به بسیاری از قرص‌های ضد بارداری حاوی مقدار هورمون جنسی کمتری بوده و بنابراین عوارض جانبی کمتری را ایجاد می‌کند. علاوه بر پیشگیری از حاملگی در بسیاری از موارد دیگر مثل بهبود قاعدگی‌های دردناک، درمان کیست تخمدان و کاهش التهاب لگن نیز قرص ال دی معمولا توسط پزشکان تجویز می‌شود.

به باور برخی از افراد قرص ال دی نوعی دارویی است که می تواند برای درمان بیماری های مختلف از جمله ریزش مو استفاده شود. در حالی که هیچ درمان تخصصی و توسعه یافته دقیق برای ریزش مو وجود ندارد، برخی باور ها بر این است که قرص های ال دی می توانند به کند کردن روند و تقویت رشد موهای جدید کمک کنند. در برخی موارد، از قرص های ال دی نیز ممکن است در وهله اول برای جلوگیری از ریزش مو استفاده شود.

تاثیر قرص ال دی بر رشد مو

برای مشاهده قیمت تست بارداری در داروخانه آنلاین داروبیار کلیک کنید.

قرص های ال دی چگونه کار می‌کنند؟

قرص‌های ال دی نوعی دارویی هستند که برای جلوگیری از بارداری استفاده می‌شوند که حاوی هورمون های استروژن و پروژسترون است که به گفته برخی از متخصصین معمولاً باعث افزایش فشار خون در زنانی که مستعد فشار خون هستند می‌شود و باعث افزایش ریسک حملات قلبی در زنان می‌شود. با این حال، برخی از مردم معتقدند که قرص های ال دی می‌توانند رشد مو را نیز افزایش دهند.
قرص های ال دیتوسط هورمون هایی که دارند با گشاد شدن رگ های خونی و افزایش جریان خون در پوست سر عمل می‌کنند. این افزایش جریان خون به گفته برخی از افراد می‌تواند به تغذیه فولیکول های مو و تقویت رشد مو کمک کند. علاوه بر این، قرص‌های ال دی می‌توانند به کاهش التهاب اطراف فولیکول‌های مو کمک کنند، که می‌تواند رشد مو را بیشتر کند.

تاثیر قرص ال دی بر رشد مو

عوامل زیادی در رشد مو یا کاهش نقش دارند و قرص های ال دی تنها یکی از آنهاست. در حالی که قرص‌های ال دی ممکن است به رشد مو در برخی افراد کمک کنند، اما درمان کاملی برای طاسی یا نازک شدن مو نیستند. در واقع هیچ قرص معجزه آسایی وجود ندارد که بتواند تمام مشکلات ریزش مو را حل کند.
گفته می‌شود، قرص های ال دی ممکن است برای برخی از افراد در مورد رشد مو مفید باشد و مورد بلعکس آن هم وجود دارد که قرص های ال دی با ریزش مو در برخی از افراد همراه بوده اند؛ در کل بسته به ویژگی های ژنتیکی افراد قرص های ال دی می‌توانند تاثیرات مختلفی در بدن افراد و ریزش یا رشد مو داشته باشند. یک مطالعه کوچک نشان داد که مصرف قرص های ال دی منجر به افزایش رشد مو در زنان با موهای نازک می‌شود. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تایید این یافته ها مورد نیاز است. علاوه بر این، مهم است که به خاطر داشته باشید که قرص های ال دی برای درمان ریزش مو مورد تایید FDA نیستند.
اگر قصد مصرف قرص های ال دی برای رشد مو را دارید، مهم است که ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا خطرات و مزایای تایید شده و قطعی مصرف قرص های ال دی را بسنجید و تعیین کنید که آیا آنها برای شما مناسب هستند یا خیر.

تاثیر قرص ال دی بر رشد مو

در صورتی که ریزش مو بر اثر کمبود ویتامین باشد، قرص هیرویت بر جلوگیری از ریزش مو تاثیر زیادی دارد. شما می توانید این قرص را با 60 درصد تخفیف از داروخانه آنلاین داروبیار خریداری کنید.

آیا عوارض جانبی دارد؟

بله قرص های ال دی دارای عوارض هستند، که برخی از عوارض جانبی تایید و مشخص شده مرتبط با قرص های ال دی وجود دارد. این موارد عبارتند از:

  • افزایش رشد مو
  • تغییر در بافت مو
  • خشکی یا خارش پوست سر
  • قرمزی یا تحریک پوست
  • تاول یا برجستگی روی پوست
    اگر هر یک از این عوارض را تجربه کردید، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید.

نتیجه

تاثیر قرص های ال دی بر رشد مو در هیچ جایی تایید نشده است و هیچ گونه منبع علمی در مورد تاثیر این قرص ها بر رشد مو صحبتی نکرده است برخی از افراد با پودر کردن این قرص ها و آغشته کردن موهای خود به این قرص ها سعی در تحریک رشد موی خود و تقویت مو های نازک و ضعیف خود دارند که این کار نه تنها یک راه علمی و صحیح نیست بلکه ممکن است آسیب ها و اثرات خطرناک تری بر موی سر و همچنین پوست سر و همچنین رشد موی آن ها داشته باشد و در دراز مدت باعث آسیب به مو ها شود؛ همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد قرص های ال دی با افزایش جریان خون در فولیکول ها ممکن است در رشد مو تاثیر داشته باشند اما گفتن این مطلب به این معنا نیست که این تاثیر به طور قطعی برای همه یکسان است و تمام افراد با مصرف قرص ‌ال دی می‌توانند رشد مو های خود را تحریک کنند، همچنین باید توجه کنید که قرص های ال دی برای طاسی جوابگو نیست اند و منجر به رشد مجدد مو ها نمی‌شوند و مصرف آن ها در افرادی که دچار طاسی هستند ممکن است باعث آسیب به پوست سر آن ها شود و عوارض شدید تری برای آن ها ایجاد کند. امیدواریم که این مقاله از داروخانه آنلاین داروبیار برای شما مفید واقع شود و با تاثیرات قرص ال دی و مزایا و معایب آن به طور کامل آشنا شده باشید.

تاثیر قرص ال دی بر رشد مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول