مقایسه بهترین مکمل های ایرانی

امروزه مکمل های بدنسازی زیادی در بازار وجود دارند و هرکدام ویژگی ها و خاصیت های خاص خود را دارد. علاوه بر این موضوع مکمل ها نوع ایرانی و خارجی نیز در بازار وجود دارند که هرکدام ویژگی های خود را دارند و شاید تصمیم گرفته اید که از مکمل های ایرانی استفاده کنید زیرا این مکمل ها را به راحتی و با قیمت کمتر از مکمل های خارجی می‌توانید در بازار پیدا کنید و همچنین ریسک این که مکمل ها تقلبی باشند بسیار پایین خواهد بود؛ به همین دلیل ممکن است که شما تصمیم به استفاده از مکمل ایرانی بگیرید.

در این مقاله از داروخانه آنلاین داروبیار ما قصد داریم که مکمل های بدنسازی ایرانی که امروزه در بازار وجود دارند را برای شما بررسی کنیم و به مقایسه بهترین مکمل های ایرانی (دوبیس، ژن استار، پگاه، کاله) بپردازیم و خاصیت و مضررات آن ها را با هم مقایسه کنیم.

مشاهده قیمت مکمل های بدنسازی در داروخانه آنلاین داروبیار

انواع مکمل های بدنسازی

مکمل های بدنسازی برای کمک به بدنسازان برای افزایش توده عضلانی و قدرت بدنی طراحی شده اند. انواع مختلفی از مکمل ها در بازار وجود دارد، اما همه آنها اساساً با تأمین مواد مغذی اضافی برای بدن کار می‌کنند که می‌تواند باعث رشد عضلات شود.
مکمل‌های رایج بدنسازی شامل پودرهای پروتئین، اسیدهای آمینه، کراتین و تقویت‌کننده‌های تستوسترون هستند. این مکمل ها را می‌توان به صورت قرص یا پودرهایی که با آب یا سایر نوشیدنی ها مخلوط می‌شود مصرف کرد.
پودرهای پروتئینی شاید محبوب ترین نوع مکمل در میان بدنسازان باشد. پروتئین برای رشد عضلانی ضروری است و پودرهای پروتئینی راه مناسبی برای وارد کردن یک منبع پروتئین با کیفیت بالا به رژیم غذایی است. پودر پروتئین وی (آب پنیر) یکی از محبوب ترین انواع پودر پروتئین است. از شیر مشتق شده و سرشار از آمینو اسیدهای مورد نیاز برای رشد عضلات است.

اسیدهای آمینه یکی دیگر از انواع مکمل های رایج در بین بدنسازان است. آمینو اسیدها بلوک های سازنده پروتئین ها هستند و نقش مهمی در رشد عضلات دارند. مکمل های اسید آمینه متداول شامل آمینو اسیدهای شاخه دار (BCAA) و گلوتامین است. BCAA ها به ویژه برای تحریک رشد عضلانی مهم هستند و گلوتامین به حمایت از عملکرد سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از تجزیه عضلات ناشی از ورزش کمک می‌کند.

کراتین یکی دیگر از مکمل های محبوب در بین بدنسازان است. کراتین ماده ای است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و به تامین انرژی عضلات در حین ورزش کمک می‌کند. مکمل کراتین می‌تواند به افزایش قدرت و سایز عضلانی کمک کند.

به دلیل اینکه هر فرد و نیازهایش در بدنسازی متفاوت است، شما نیاز به مشاوره با یک متخصص بدنسازی و تغذیه دارید تا بتوانید مکمل مناسبی را برای خود انتخاب کنید. همچنین، توصیه می‌شود که فقط مکمل‌هایی را مصرف کنید که مورد تأیید سازمان غذا و دارو باشند و از مکمل‌های غیرمجاز خودداری کنید.

مطلب پیشنهادی: لیست مکمل های مورد تایید سازمان غذا و دارو

بهترین برند ایرانی مکمل بدنسازی

بهترین برندهای مکمل های ایرانی

محصولات پگاه

پگاه یکی از شرکت های تولید کننده مکمل های ورزشی به صورت پودری است که از گذشته تا کنون به تولید محصولات پروتئینی می‌پردازد. این شرکت به تازگی تصمیم به عرضه محصولات مورد نیاز بدنسازی گرفته است، شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا واقعا این مکمل ها برای شما کارساز است یا خیر؟ در ادامه با بررسی فعالیت شرکت پگاه و همچنین بررسی محصولات آن به جواب این سوال خواهیم پرداخت.

محصولات شرکت پگاه (صنایع شیر ایران)

میزان نیاز روزانه ورزشکاران و افراد عادی به پروتئین به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ بنابراین کسانی که به‌طور منظم ورزش می‌کنند و آنها که ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند و به‌دنبال افزایش حجم عضلات خود هستند، بهتر است در کنار رعایت یک رژیم غذایی اصولی و تمرین‌های ورزشی مناسب، مکمل‌ پگاه را نیز مصرف کنند.

شرکت صنایع شیر ایران باتوجه به نیازهای ورزشکاران، مکمل‌های بدنسازی متنوعی ازجمله پودر پروتئین MPC در بسته‌بندی‌های 500گرم تا 15کیلوگرمی با طعم‌های کاکاکوئی و وانیلی و پودر پروتئین K را تولید کرده که بهترین مکمل برای جذب پروتئین و عضله‌سازی ورزشکاران است. علاوه‌بر این مصرف ۲۵ تا ۵۰ گرم پروتئین وِی همراه با وعده‌های غذایی مفید برای بدنسازان، ورزشکاران و حتی افرادی که قصد کاهش وزن دارند، ضروری است.

طبق تحقیقات پژوهشگران، مصرف حدود ۳۰گرم پروتئین در هر وعده‌ی بدنسازان، باعث بهبودی کامل عضلات در تمرینات ورزشی می‌شود. مکمل های پروتئینی پگاه فاقد چربی هستند و اگر مقدار زیادی از این مکمل را در هر وعده مصرف کنید فقط پروتئین مورد نیاز بدن شما جذب خواهد شد و بقیه پروتئین از بدن شما دفع خواهد شد و هیچ مقدار چربی در بدن شما جذب نمی‌شود این مورد شاید یکی از گزینه های مثبت پروتئین های پگاه باشد.

پودر پروتئین وی پگاه در طعم های مختلف برای آقایان و بانوان وجود دارد و شما می‌توانید بنا به جنسیت مورد نظر پروتئین های پگاه را با طعم های مختلف خریداری کنید و از آن ها در تمرین های خود استفاده کنید.

بهترین برند مکمل های ایرانی پگاه

از سوی دیگر مکمل گلوتامین پگاه نیز پس از انجام یک فعالیت شدید بدنی و ورزشی به‌عنوان منبعی مهم برای تامین انرژی عمل می‌کند. گلوتامین از ترکیب گلوتامات و آمونیاک تشکیل شده و بهترین مقدار مصرف این مکمل برای ورزشکاران و افرادی که ورزش‌های سنگین می‌کنند بین ۵ تا ۱۵ گرم در روز است.

مکمل های ژن استار

ژن استار یکی از مکمل های ایرانی است که امروزه به صورت تخصصی به تولید مکمل های ورزشی با کیفیت و مقرون به صرفه می‌پردازد، این شرکت امروزه مکمل های بتا آلانین، مکمل ال-گلوتامین و گینر می‌پردازد که همگی از کیفیت بالا برخوردار بوده و شما می‌توانید این مکمل ها را به صورت اصلی تهیه کنید و نگران تقلبی بودن آن ها نباشید.

  • مکمل گینر ژن استار: مکمل گینر ژن استار یکی از بهترین مکمل های موجود در بازار می‌باشد مواد اولیه این مکمل از خارج کشور تهیه می‌شود ولی تولید مکمل در کشور صورت می‌گیرد مکمل گینر ژن استار می‌تواند در هر وعده به شما مقدار زیادی پروتئین ارائه دهد و همچنین مقدار انرژی که این مکمل برای شما فراهم می‌کند در حدود 600 تا 900 کیلو کالری است که این عدد بالا و در خور توجهی است.
  • مکمل بتا آلانین ژن استار: مکمل بتا آلانین یک مکمل آمینو اسید طبیعی است که موجب افزایش قدرت و حجم عضلات می‌شود، این مکمل خستگی عضلات شما را در برابر تمرینات کاهش می‌دهد و شما می‌توانید برای کاهش درد عضلات خود و بهبود سریع آن ها از این مکمل استفاده کنید.
  • مکمل ال-گلوتامین ژن استار: این مکمل فشار شدید تمرین های بدنسازی را برای بدن شما کاهش می‌دهد و از خستگی بدن شما جلوگیری می‌کند و به بهبود بدن شما کمک می‌کند. مواد اولیه این مکمل ژن استار از خارج کشور تامین می‌شود ولی شرکت ژن استار در کشور به تولید به این مکمل می‌پردازد. این مکمل دارای خواص زیادی است که مهم ترین ویژگی آن بدون طعم بودن آن است و برای هر سلیقه ای کاربرد دارد همچنین این مکمل به درمان آرتروز و مشکلات جنسی و افسردگی کمک می‌کند.

مکمل های دوبیس:

مکمل های دوبیس یکی از متنوع ترین مکمل های موجود در بازار است که کیفیت بالایی دارند در این مقاله به معرفی محصولات و بررسی مکمل دوبیس می‌پردازیم.

  • مکمل پروتئین وی دوبیس: مکمل پروتئین وی دوبیس حاوی آمینو اسید، مواد معدنی و مقدار کمی کربوهیدارت است که باعث جلوگیری از کوفتگی و خستگی عضلات می‌شود.
  • مکمل گینر دوبیس: گینر دوبیس حاوی پروتئین وی، کازئین و آلبومین است که برای تامین انرژی و افراد مبتلا به سو تغذیه مناسب است.
  • مکمل مس دوبیس: این مکمل حاوی 23 درصد پروتئین وی، مواد معدنی، کربوهیدرات ساده و پیچیده است که باعث تامین پروتئین و انرژی افزایش حجم عضلات می‌شود و برای دوران ابتدایی ورزش مناسب است.
  • مکمل کربو دوبیس: این مکمل حاوی قند ساده و قند پیچیده و کربوهیدارت های پیچیده است که باعث کاهش خستگی و کمک به بازسازی ذخایر گلیکوژن می‌شود.
  • مکمل کراتین دوبیس: این مکمل باعث افزایش کارایی و استقامت بدن، افزایش قدرت و حجم عضلات، تحریک ساخت پروتئین عضلانی، تامین سوخت ماهیچه ها و همچنین از اسیدی شدن ماهیچه ها جلوگیری می‌کند.
  • مکمل پمپ جی تی سی دوبیس: این مکمل به عضله سازی و تسریع بازتوانی، کاهش اشتها و سیری کاذب، تحریک تولید هورمون رشد، تامین انرژی حداکثر عضله، به تاخیر انداختن خستگی، افزایش حجم عضله می‌شود.
  • مکمل گلوتامین دوبیس: این کراتین 300 گرمی به بازسازی و ذخیره سازی گلیکوژن عضلات و تسریع بازتوانی، تاخیر در ایجاد خستگی و کوفتگی از طریق کمک به آمونیوم بدن می‌کند.
  • مکمل بتا آلانین دوبیس: این مکمل باعث افزایش انرژی، بهبود عملکرد ورزشی، افزایش قدرت و حجم عضلات، افزایش کارنوزین داخل سلولی، افزایش استقامت در تمرین ورزشی می‌شود.
  • مکمل آرژنین دوبیس: جلوگیری از تخریب عضله، تامین انرژی ورزش های استقامتی، تامین انرژی عضلات و کاهش خستگی، پیشگیری از تحلیل عضلانی و کاهش کوفتگی عضلانی می‌شود.
  • مکمل ال کارنتین دوبیس: افزایش کیفیت عضلات ورزشکاران، تامین انرژی عضلات و کاهش خستگی، پیشگیری از تحلیل عضلانی و کاهش کوفتگی عضلانی، کمک به رشد عضله و کمک به سوخت و ساز پروتئين عضله می‌شود.

فروش اینترنتی محصولات دوبیس

مکمل های کاله:

مکمل‌های ورزشی دسته‌ای از مکمل‌‌های غذایی محسوب می‌شوند که در راستای ارتقای سلامت عمومی و یا عملکرد ورزشی در ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مکمل‌ها در عضله‌سازی، افزایش استقامت، تسریع کاهش یا افزایش وزن، آب رسانی، ریکاوری و یا برطرف نمودن کمبود ریز مغذی‌ها نقش دارند.

شرکت کاله تولید کننده محصولات مکمل ورزشی است که در سبد محصولات خود پروتئین وی را دارا می‌باشد. پروتئین وی های تولید شده در شرکت کاله در دو طعم وانیلی و شکلاتی در دسترس خریداران می‌باشد، شما می‌توانید محصولات با کیفیت کاله را در داروخانه و فروشگاه ها خریداری کنید.

مقایسه بهترین مکمل های ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول