مهم ترین تاثیر و فواید گینر که باید بدانید

در زندگی پر دغدغه‌ای که امروزه تجریه می‌‌کنیم، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و در عین حال کامل، کمی سخت بنظر می‌رسد؛ در نتیجه افراد دارای اضافه وزن نمی‌توانند به وزن ایده‌آل خود برسند و افراد لاغر هم نمی‌توانند به راحتی وزن اضافه کنند. برای رسیدن به اهداف تغییر وزنی باید از یک رژیم اصولی پیروی کرد اما اگر این رژیم تاثیر کافی را به همراه نداشت باید چه کرد؟ برای این منظور می‌توان از مکمل‌های غذایی موجود در بازار استفاده کرد که هر کدام برای هدف متفاوتی تولید و به بازار عرضه شده است. مکمل‌های بدنسازی زیادی وجود دارند که ورزشکاران برای رشد عضلانی علاقمند به استفاده از آن‌ها هستند که یکی از این مکمل‌ها، گینر است. در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی خواص و فواید گینر بپردازیم.

برای خرید گینر اصل از داروخانه آنلاین داروبیار کلیک کنید.

گینر چیست؟

گینرها به دسته‌ای از مکمل‌های پرکالری گفته می‌شود که حاوی سطوح مختلف کربوهیدرات، مواد معدنی، ویتامین، اسید آمینه، پروتئین و … بوده و کمبودهای موجود در برنامه غذایی را جبران می‌کنند. پروتئین موجود در گینرها ممکن است از مکمل پروتئین وی کمتر باشد اما سطح کربوهیدارت‌ها و چربی‌های این مکمل به مراتب بیشتر از مکمل پروتئین وی است. دلیل وجود کربوهیدرات زیاد در مکمل گینر، بالا بردن کالری دریافتی توسط بدن است تا بتواند برای افزایش وزن از آن‌ها استفاده کند. گینرها با مقادیر کالری مختلفی در بازار یافت می‌شود که بسته به هدف خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید اما به طور کلی به دنبال گینری باشید که قند کم و کربوهیدرات پیچیده دارد.

مطلب پیشنهادی: گینر را با چه مکملی مصرف کنیم؟

تاثیر مصرف گینر

هر بار مصرف گینر می‌تواند بین 350 تا 1200 کالری مورد نیاز بدن را تامین کرده و پروتئین آن هم بین 15 تا 65 گرم متغیر خواهد بود؛ بنابراین این مکمل بدنسازی باید توسط افرادی مصرف شود که وزن پایینی داشته و به راحتی وزن اضافه نمی‌کنند. برخی افراد پس از دنبال کردن یک برنامه غذایی سالم، به اندازه سایر افراد افزایش وزن را تجربه نمی‌کنند و در این شرایط بهترین راه استفاده از مکمل‌هایی است که می‌تواند به افزایش وزن فرد کمک رساند.

اگر فردی با وزن کم علاقه زیادی به عضله سازی داشته باشد، می‌تواند گینر را خریداری و میل کند تا پس از یک دوره تاثیر شگفت انگیز آن بر روی بدن خود را مشاهده کند. گینر می‌تواند به صورت ترکیبی با آب یا شیر، قبل از تمرینات ورزشی مصرف شود که البته دوز مناسب و نحوه مصرف آن باید توسط پزشک مشخص شود. برای اینکه با طریقه مصرف گینر بیشتر آشنا شوید، حتما این مطلب را بخوانید.

فاید گینر

خواص و فواید گینر چیست؟

مکمل گینر دارای خواص مثبت و منحصربفرد است که آن را تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌ها برای افزایش وزن می‌کند. در این بخش مهم‌ترین خواص و فواید گینر را بررسی خواهیم کرد.

  • گینر سرشار از کربوهیدرات است.

گینر حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات بوده و این کربوهیدرات‌ها انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند. این انرژی برای تمرینات ورزشی اهمیت داشته و به افراد اجازه می‌دهد تا برای مدت زمان طولانی‌تری ورزش کند.

  • گینر حاوی پروتئین آب پنیر با کیفیت بالا است.

یکی از محبوب‌ترین مکمل‌ها برای عضله سازی، مکمل پروتئین وی یا پروتئین آب پنیر است که توسط ورزشکاران زیادی مصرف می‌شود. مکمل گینر هم از این ترکیب فوق العاده استفاده کرده و بخشی از آن را پروتئین تشکیل می‌دهد. با توجه به اینکه پروتئین نقشی اساسی در عضله سازی ایفا می‌کند، مصرف گینر در افزایش وزن موثر است.

  • گینر به بازیابی و رشد عضلات کمک می‌کند.

گینر در ریکاوری عضلات هم موثر بوده و به فرد کمک می‌کند تا تمرکز خود را به تمرینات معطوف کند. از آنجایی که تمرینات ورزشی می‌تواند باعث خستگی عضلانی شود، مصرف یک مکمل که باعث بهبود ریکاوری عضلات می‌شود، بسیار مفید خواهد بود.

  • مواد معدنی و ویتامین‌های مختلفی را در خود جای داده است.

گینر شما را سالم و خوش اندام نگه می‌دارد. این مکمل‌ها شامل مواد معدنی و ویتامین‌های مختلفی بوده که هر کدام از آن‌ها در سلامت بدن نقش مهمی دارند.

  • گینرها سرشار از فیبر هستند.

گینرها حاوی فیبر بوده که همین موضوع باعث می‌شود هضم مواد غذایی راحت‌تر شده و شما را از نفخ دور نگه دارد. مصرف گینر سرشار از مواد مهم برای بدن، راه عالی برای دستیابی به سلامت کلی و تناسب اندام است.

  • گینر می‌تواند جایگزینی کامل برای مکمل کراتین باشد.

اگر قصد عضله سازی داشته و به بدنسازی علاقه دارید، احتمالا نام مکمل کراتین را شنیده باشید. کراتین ترکیبی است که نه تنها می‌تواند به توده عضلانی بیافزاید، بلکه عملکرد شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. گینرهای زیادی در بازار وجود دارند که در تولید آن‌ها از کراتین استفاده شده است و شما با خرید این گینرها، با یک تیر دو نشان خواهید زد. از آنجایی که کراتین با کربوهیدرات‌ها بهترین عملکرد را دارد، ترکیب آن‌ها در گینر گزینه‌ای ایده‌آل برای هر شخصی بوده که به دنبال افزایش وزن است.

  • مکمل گینر به تناسب اندام کمک می‌کند.

همانطور که اشاره شد گینر حاوی کربوهیدرات و چربی است اما بر خلاف چربی‌های اشباع، بیشتر چربی‌های موجود در گینر رژیمی بوده که برای خوش اندام نگه داشتن شما مفید هستند. در واقع گینرها تضمین می‌کنند که افزایش وزن شما به شکل عضله بیشتر باشد نه چربی.

مطلب پیشنهادی: بدترین عوارض گینر که به شما نمی گویند!

چه کسانی باید از گینرها استفاده کنند؟

گینر می‌تواند توسط همه افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند استفاده شود اما برای برخی از افراد مصرف آن بیشتر توصیه می‌شود.

فواید گینر

  • اکتومورف‌ها یا هارد گینرها

مشکل افراد اکتومورف یا هاردگینر این است که به دلایل متعدد نمی‌توانند تنها با خوردن غذا و پیروی از یک رژیم غذایی سالم افزایش وزن پیدا کنند. معمولا سرعت بالای متابولیسم همه غذا را سوزانده و اجازه افزایش وزن را نمی‌دهد. برای این افراد مصرف گینر بسیار مفید خواهد بود و می‌تواند تاثیر موثری در افزایش وزن داشته باشد. هم چنین می توانید با بهترین مکمل های عضله ساز برای اکتومورفی ها آشنا شوید.

  • افراد کم اشتها

به طور کلی اشتهای ضعیف احتمالاً عامل اصلی کم وزنی است. این افراد حس خوبی به غذا نداشته و همین موضوع باعث لاغری بیش از حدشان می‌شود. گینرها برای این افراد مفید خواهد بود زیرا تمام کمبودهای غذایی را جبران می‌کند.

  • افرادی که به دنبال افزایش سریعتر وزن خود هستند.

افزایش وزن یک فرآیند طولانی است که به تلاش و وقت زیادی نیاز دارد. این کار به یک روال تمرینی ثابت و برنامه غذایی سالم متکی است و باید مدتی تلاش کنید تا به وزن ایده ‌آل خود برسید؛ با مصرف گینر به این هدف سریع‌تر دست پیدا می‌کنید.

  • افرادی که به دنبال ریکاوری عضلانی سریع‌تر هستند.

همانطور که قبلا ذکر شد، گینرها (به ویژه آن‌هایی که حاوی ال-گلوتامین هستند) باعث ترمیم و ریکاوری سریعتر در افراد پس از یک جلسه تمرینی سخت می‌شوند.

سخن پایانی

عضله سازی و افزایش وزن خوب است اما این افزایش وزن نباید بر پایه چربی غیر ضروری و مضر باشد. مطمئن شوید که از یک رژیم غذایی سالم پیروی کرده و همزمان تمرینات ورزشی خود را به صورت منظم انجام می‌دهید، در غیر این صورت مصرف گینر اتلاف وقت و هزینه خواهد بود. در واقع مصرف گینر بدون ورزش، فقط وزن و چربی اضافه می‌کنید که این موضوع شما را از تناسب اندام دور می‌کند. برای دیدن بهترین اثر، از گینر برای به دست آوردن توده عضلانی استفاده کرده، یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید و برای از بین بردن چربی‌های غیر ضروری ورزش کنید. در صورت داشتن هرگونه سوالی در مورد مکمل گینر، می‌توانید با کارشناسان ما در داروخانه آنلاین داروبیار ارتباط گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

منبع

  • https://www.healthkart.com/connect/mass-gainer-usage-benefits/bid-5448
  • https://www.healthbenefitstimes.com/what-is-a-mass-gainer-and-what-are-its-benefits/
مهم ترین تاثیر و فواید گینر که باید بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول