بهترین سحری بدنساز

ماه مبارک رمضان در بین مسلمانان از اهمیت بالایی برخوردار است و عموم مسلمانان سراسر جهان در این ماه روزه می‌گیرند. کسانی که ورزش بدنسازی را به صورت حرفه ای دنبال می‌کنند، در این ماه باید مراقب سلامتی خود باشند زیرا هنگامی که این افراد روزه می‌گیرند از سحر تا افطار مواد غذایی یا مایعات (الکترولیت) به بدن آن ها نمی‌رسد؛ به همین دلیل دچار مشکلات سلامتی خواهند شد وعده سحری برای بدنسازان بسیار مهم و ضرروی است.

بدنسازان با داشتن یک وعده سحری مناسب که شامل مواد پر انرژی باشد می‌توانند تا حدودی بر این مشکل غلبه کنند و بتوانند در هنگام روزه گرفتن به ورزش بدنسازی خود نیز بپردازند؛ در ادامه با ما همراه باشید تا در این مقاله مواد غذایی مناسب برای وعده سحری بدنسازان که انرژی و مایعات بدن آن ها را تامین می‌کند را برای شما معرفی کنیم.

روزه داری برای بدنسازان

سحری بدنساز یکی از روش‌های مورد استفاده توسط بدنسازان حرفه‌ای است که با استفاده از آن می‌توانند در دوره‌ی رژیم غذایی بدون مصرف غذا و آب، با افزایش مقدار آب در بدن، حجم عضلات خود را افزایش دهند. این روش به صورت موقتی کارآیی دارد و نباید به عنوان یک روش پایدار برای افزایش حجم عضلات در دوره بدنسازی در نظر گرفته شود. بهتر است که برای افزایش حجم عضلات، به رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی منظم و استفاده از مکمل‌های بدنسازی معتبر و با کیفیت توجه کنید.

سحری بدنساز

بهترین مواد مغذی برای سحری ماه مبارک رمضان برای بدنسازان چیست؟

هنگام انتخاب بهترین مواد مغذی برای سحری ماه رمضان برای بدنسازان باید به چند نکته توجه کرد. اولین مورد پروتئین است. بدنسازان برای حمایت از رشد و ترمیم عضلات باید پروتئین کافی مصرف کنند. یک منبع خوب پروتئین برای سحری ماه رمضان تخم مرغ است. تخم مرغ حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است که بدنسازان برای عضله سازی به آن نیاز دارند. یکی دیگر از مواد مغذی که باید در نظر گرفت کربوهیدرات است. کربوهیدرات برای انرژی و استقامت در طول روزه داری مهم است. یک منبع خوب کربوهیدرات برای سحری ماه مبارک رمضان بلغور جو دوسر است. بلغور جو دوسر یک کربوهیدرات پیچیده است که انرژی پایدار مورد نیاز بدنسازان را در طول روز فراهم می‌کند و به آن ها کمک می‌کند تا پایان روز دارای انرژی باشند.

سحری مغذی ماه رمضان برای بدنسازان

سحری مناسب برای بدنسازان یک رژیم مغذی مناسب برای بدنسازان است که بخش مهمی از این رشته است. در طول ماه رمضان که گاهی اوقات در فصل تابستان قرار دارد و گرما و تشنگی زیاد یک معضل بزرگ برای بدنسازان است، بسیاری از مسلمانان از صبح تا غروب روزه می‌گیرند و تا زمان افطار روزه خود به یک وعده غذایی مناسب دسترسی ندارند. این مورد می‌تواند دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن برای عضله سازی و ریکاوری پس از تمرین را دشوار کند. به همین دلیل برای داشتن یک بدن سالم و انجام برنامه های بدنسازی به صورت دقیق نیاز به یک سحری مناسب برای بدنسازی دارید.

به همین دلیل ما لیستی از دستور العمل های یک سحری مغذی و مناسب ماه مبارک رمضان را برای شما بدنسازان آماده کرده ایم. این وعده‌های غذایی سرشار از پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده هستند که به شما کمک می‌کند در طول روز انرژی کامل و همچنین به کاهش دفع آب از بدن شما نیز کمک می‌کنند و کمک می‌کنند تا روزه راحت تری داشته باشید.

وعده سحری بدنساز

  1. املت با سبزیجات و نان تست سبوس دار: سحری خود را با یک املت پر پروتئین ساخته شده از تخم مرغ، ژامبون بدون چربی یا بوقلمون و مقدار زیادی سبزیجات تازه شروع کنید این وعده پر انرژی است و به شما کمک می‌کند تا پایان روز دارای انرژی جهت انجام حرکات ورزشی خود باشید. این وعده را با نان تست گندم کامل برای کربوهیدرات های پیچیده و فیبر سرو کنید تا بالاترین بازدهی را دریافت کنید.
  2. شیک پروتئین: اگر وقتتان کم است و دیر هنگام برای سحری بیدار شده اید، یک شیک پروتئینی سریع را با شیر یا آب، پودر پروتئین و کره میوه یا آجیل درست کنید. این مورد به شما انرژی لازم برای انجام ورزش و حرکات بدنسازی در طول روز را می‌دهد. برای مشاهده انواع پروتئین وی در داروخانه آنلاین داروبیار کلیک کنید.
  3. پارفی ماست: ماست، انواع توت ها، آجیل را برای یک سحری پر از پروتئین و چربی های سالم بپوشانید. اگر به دنبال چیزی شیرین اما مغذی هستید، این گزینه برای یک وعده سحری کامل عالی است.
  4. بوریتو سحری: تخم مرغ، سبزیجات، پنیر و لوبیا را در یک تورتیلای سبوس دار (نوعی نان سبوس دار) درصورت نیاز می‌توانید از نان سبوس دار موجود در فروشگاها هم استفاده کنید و مواد نام برده شده را بپیچید تا یک سحری رضایت بخش داشته باشید. همچنین می‌توانید مقداری گوشت بدون چربی یا توفو را در صورت تمایل به سحری خود اضافه کنید.

اهمیت هیدراته ماندن در ماه مبارک رمضان

تشنگی و تشنه ماندن در ماه مبارک رمضان می‌تواند یکی از مشکل ترین موارد روزه گرفتن برای یک بدنساز باشد زیرا بدنسازان برای ریکاوری خود نیاز به آب به مقدار کافی دارند و این موضوع تشنگی در ماه مبارک رمضان می‌تواند برای بسیاری از بدنسازان چالش برانگیز و سخت باشد، به خصوص وقتی صحبت از هیدراته ماندن باشد. بدن برای ریکاوری عضلات خود به مقدار کافی از آب نیاز دارد و برای بدنسازی این مورد بسیار ضروری است.

کم آبی می‌تواند منجر به تعدادی از مشکلات مانند سردرد، سرگیجه و خستگی شود. نوشیدن مقدار زیادی مایعات به خصوص آب در طول روز مهم است اما در ماه مبارک رمضان این امکان وجود ندارد و برای رفع تشنگی و مشکل هیدراته ماندن باید از موادی که مقدار زیاد آب دارند در هنگام میل کردن سحری استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای هیدراته ماندن آب میوه و آب نارگیل را در هنگام سحری بنوشید.

همچنین خوردن غذاهای پر آب مانند میوه ها و سبزیجات بسیار مهم است. این به شما کمک می‌کند هیدراته بمانید و از بروز هر گونه مشکلی در رابطه با بدنسازی و ریکاوری عضلات در ماه مبارک رمضان جلوگیری کنید.

نتیجه

ماه مبارک رمضان فرصتی عالی برای بدنسازان است تا بدن خود را برای آمادگی برای نیازهای بدنی تمرین های بدن سازی سوخت رسانی کنند. خوردن یک سحری متعادل با مقدار زیادی پروتئین، چربی‌های سالم و کربوهیدرات‌های پیچیده به بدن شما کمک می‌کند تا مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای پرانرژی در طول روز تامین کنید. علاوه بر این، نوشیدن مقدار زیادی آب قبل از افطار غذا می‌تواند به هیدراته نگه داشتن بدن و هضم غذا کمک کند. با گنجاندن این نکات ساده در روال ماه مبارک رمضان خود، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تغذیه خوبی دارید و آماده بازگشت به باشگاه پس از روزه داری هستید

بهترین سحری بدنساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول